Hotelstories aflevering 9
Bestemming bereikt
De kracht van ons hotel is de persoonlijke aandacht. Al onze gasten krijgen een mail voor aankomst en worden bij aankomst warm ontvangen. Mail en whatsapp is een goede manier om een tijdstip van aankomst af te spreken. En dat lukt meestal.
Op deze regenachtige zaterdagavond verwachten we een gast waar maar geen contact mee te krijgen is. Gelukkig laat hij niet lang op zich wachten want omstreeks 18.30u gaat de deurbel. Terwijl ik via onze monumentale trap naar beneden ren wordt ook nog eens op de deur geklopt. Een ongeduldige gast blijkbaar.
Voor de deur staat een type verstrooide professor. Aardige man uit het westen des lands. Ietwat gehaast loopt hij mij voorbij en neemt het initiatief over. Hier de trap op? Hebben jullie hier ook Uber?
Even verkeer ik in verwarring. We hebben inderdaad een city-loft met de naam Uber Auping. Maar die is al bezet. Deze gast zal overnachten in de Cloud en daar verkeert hij al een beetje met zijn hoofd.
Gelukkig besef ik mij dan dat hij een Uber taxi zoekt. Naar de Menstraat want daar heeft hij een feest. Ik zeg iets over lopen, dichtbij, Deventer is niet zo groot. Het is inderdaad een beetje miezerig weer dus ik help hem graag met de Uber regelen. Die blijken we dus ook in Deventer te hebben.
Na uitleg over onze bijzondere hotelkamers, de mooie woonkeuken en alle andere zaken die bij het inchecken van belang zijn heeft hij nog een laatste vraag. De auto staat nog op een plek waar niet geparkeerd mag worden. En terwijl ik uitleg dat parkeergarage Brink dichtbij is, sterker nog dat de afstand tot zijn feestbestemming dan nog slechts 300 meter is, heeft hij zijn Uber al gebeld en naar de parkeergarage gestuurd om hem daar na het parkeren van zijn auto op te pikken.
Ik laat het maar zo. De klant is immers koning. Ik zie wel een film aan mij voorbij trekken van een ietwat verstrooide professor die in een taxi stapt aan de rechterkant en aan de linkerkant gelijk weer uitstapt. Bestemming bereikt!